ПОЛОЖЕННЯ ПРО ШКІЛЬНУ РАДУ З ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ
Рада з профілактики правопорушень серед учнів створена за наказом директора школи із числа педагогічних працівників, представників батьківського комітету та органів місцевого самоврядування. Рада покликана об'єднати зусилля педагогічного, учнівського колективів, батьківської громадськості, соціально-психологічної служби в створенні єдиної системи роботи з профілактики бездоглядності та правопорушень у закладі, працює з дітьми, підлітками та їх батьками.
I. Загальні положення.
-
- Рада з профілактики правопорушень створена в закладі для роботи з попередження правопорушень, злочинів, зміцненню дисципліни серед учнів.
- Склад ради з профілактики правопорушень затверджується наказом директора школи і складається з голови, його заступника і членів ради. Членами ради є найбільш досвідчені працівники школи, представники громадських організацій. Керує радою з профілактики правопорушень заступник директора з виховної роботи.
- Рада з профілактики правопорушень здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства, Конвенції ООН "Про права дитини", Статуту школи, нормативним документам та наказам директора школи.
ІІ. Мета діяльності Ради з профілактики правопорушень:
- Гуманізація і демократизація освітнього процесу, створення максимально сприятливих умов для співпраці педагогів, учнів та їхніх батьків як головної умови запобігання і подолання відхилень у поведінці учнів.
- Формування і розвиток єдиного шкільного колективу із здоровим моральним кліматом.
- Забезпечення координації діяльності усіх шкільних ланок, які забезпечують життєдіяльність учнівського колективу.
- Підвищення ефективності виховної роботи з учнями, розвиток учнівського колективу, громадської активності, самостійності, відповідальності учнів за свої вчинки, профілактика негативних проявів серед учнів.
- Подолання в свідомості окремих учнів помилкових поглядів, які сформувалися внаслідок неправильного виховання.
- Формування в учнів правових понять, які б регулювали їхню поведінку.
- Вироблення в них навичок і звичок правомірної поведінки.
- Протистояння негативним явищам та впливам.
ІІІ. Завдання діяльності Ради з профілактики правопорушень:
- Проводити моніторинг стану роботи в закладі щодо профілактики злочинності, правопорушень та інших девіантних проявів серед учнівської молоді, узагальнювати і аналізувати його результати.
- Розглядати персональні справи учнів-порушників порядку.
- Здійснювати контроль за поведінкою підлітків, які перебувають на обліку в школі.
- Виявляти важковиховуваних учнів та батьків, які не виконують свої обов'язки по вихованню дітей, повідомляти про них до служби у справах неповнолітніх.
- Залучати підлітків схильних до правопорушень та бродяжництва до гурткової роботи.
- Проводити індивідуально-виховну роботу з підлітками девіантної поведінки.
- Корегувати педагогічні позиції батьків, або осіб які їх замінюють, ухиляються від виховання дітей або негативно впливають на них. У необхідних випадках ставити питання про притягнення таких батьків до встановленої Законом відповідальності перед відповідними державними організаціями.
- Виносити проблемні питання на обговорення педради і для прийняття рішення керівництвом школи.
- Заслуховувати класних керівників про стан роботи щодо зміцнення дисципліни та профілактики правопорушень.
- Організовувати індивідуальне шефство над підлітками.
- Розглядати питання про стан роботи з профілактики правопорушень у класах школи.
ІV. Порядок діяльності Ради з профілактики правопорушень:
- Чисельний і поіменний склад Ради з профілактики затверджується на наказом директора школи на кожен рік; головою Ради з профілактики правопорушень обирається директор школи або його заступник.
- Періодичність засідань Ради з профілактики правопорушень визначається загальним станом профілактичної роботи в закладі, моральним кліматом у районі школи, але не менше одного разу на семестр, крім екстрених випадків.
- Хід засідання Ради з профілактики правопорушень і прийняті рішення протоколюються одним із членів ради.
- Рішення Ради приймається шляхом голосування (більшістю голосів).
- Робота Ради з профілактики правопорушень планується на навчальний рік. План роботи обговорюється на засіданні ради і затверджується директором школи.
- Рада з профілактики правопорушень не підпорядкована комісії у справах неповнолітніх, але свою роботу проводить у тісному контакті з нею та іншими правоохоронними органами, громадськими організаціями, які проводять виховну роботу з дітьми.
- При розгляді персональних справ разом з учнями запрошуються класний керівник та батьки учня.
- Розглядає подання класних керівників та психолога про постановку та зняття з внутрішньошкільного обліку.
- Надає консультативну, методичну допомогу батькам у вихованні дітей.
- Розглядає конфліктні ситуації, пов'язані з проблемами міжособистісного спілкування учасників освітнього процесу, в межах своєї компетенції.
- Залучає фахівців - лікарів, працівників правоохоронних органів та інших - до спільного вирішення питань, що відносяться до компетенції Ради з профілактики правопорушень.
- Обговорює питання перебування дітей у неблагонадійних сім'ях, готує відповідні клопотання до органів опіки та піклування.
Види діяльності:
1.Педагогічна профілактика:
- Діагностика інтересів.
- Діагностика нахилів, здібностей.
- Діагностика та корекція особистісного самовизначення учнів.
- Розробка і проведення заходів щодо створення сприятливих умов для саморозвитку особистості в колективі.
2. Консультаційна діяльність.
- Практичні поради щодо виходу з проблемної ситуації.
- Допомога у встановленні причин, які призводять до виникнення проблем та вирішення їх.
- Просвітницька діяльність.
- Поширення знань з права, психології, соціології, медицини, які сприяють ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень та бездоглядності.
- Ознайомлення вчителів, батьків з основами вікової психології.
- Практичне використання набутих знань у вирішенні конкретних питань навчання й виховання.
V. Функції Ради з профілактики правопорушень:
- Діагностична, що реалізується через систему заходів, спрямованих на виявлення характеру і рівнів відхилень у поведінці учнів, з’ясування реального стану освітнього процесу;
- Координуюча, що зумовлює ефективність взаємозв’язків Ради з профілактики правопорушень та суб’єктів зовнішнього впливу на характер поведінки учнів (освітній заклад, сім’я, ровесники, заклади культури, ЗМІ, регіон та ін.);
- Творча, що дає право на вибір доцільних психолого-педагогічних впливів на здобувачів освіти із урахуванням конкретних умов і особистостей;
- Проєктна, що полягає у виробленні нових ефективних форм і методів реагування на очікувану і реальну ситуацію з відхиленнями у поведінці або з порушеннями морально-правових норм;
- Оцінювально-узагальнююча, що забезпечує вибір адекватної системи роботи Ради з профілактики правопорушень на основі аналізу і оцінки наявного стану;
- Просвітницька, що реалізується за рахунок створення певної системи поширення знань з права, психології, соціології, які сприятимуть ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень;
- Прогностична, що полягає у прогнозуванні результатів впливу педагогічних заходів на учнів із відхиленнями у поведінці, на профілактику порушень морально- правових норм.
У діяльності Ради з профілактики правопорушень використовуються різноманітні форми колективної, групової, індивідуальної роботи, звернення за допомогою до батьків, правоохоронних органів, медичних закладів, соціологічних служб, органів місцевого самоврядування та інших суб’єктів діяльності з учнями.
VІ. Права та обов’язки ради з профілактики правопорушень.
1. Рада профілактики зобов'язана:
- Розробляти і впроваджувати систему взаємодії адміністрації та вчителів закладу з громадськістю, покликану здійснювати профілактику правопорушень неповнолітніх.
- Сприяти підвищенню ефективності роботи закладу з профілактики правопорушень учнів.
- Вивчати стан профілактичної роботи в школі по класах, особливості розвитку особистості учнів, які відносяться до "групи ризику" та їх позаурочну зайнятість.
- Запрошувати на засідання Ради профілактики з розгляду персональних справ учнів батьків цих учнів або осіб, які їх замінюють.
- Здійснювати консультаційно-інформаційну діяльність для колективу вчителів і батьків.
- Контролювати виконання прийнятих рішень.
- Аналізувати свою діяльність, виступати зі звітом про її результати на нарадах не рідше 2-х разів на рік.
2. Рада профілактики має право:
- Давати індивідуальні та колективні рекомендації вчителям, батькам з питань корекції поведінки підлітків та проведення профілактичної роботи з ними.
- Виносити на обговорення на батьківські збори і збори класів інформацію про стан проблеми правопорушень неповнолітніх.
- Клопотати перед ССД щодо вжиття заходів громадського впливу в установленому законом порядку щодо учнів та їх батьків або осіб, які їх замінюють.
VІ. Документація Ради з профілактики правопорушень:
- Наказ про створення ради з профілактики правопорушень.
- План роботи ради з профілактики правопорушень.
- Протоколи засідань.
- Карти учнів, які перебувають на обліку в школі.
- Списки дітей, які опинилися в складних життєвих ситуаціях.
- Списки дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування.